当前位置: 首页 > 留学生活 >纽伦堡大学签证材料

纽伦堡大学签证材料

作者 xuhonggui
来源: 小木虫 200 4 举报帖子
+关注

Dear Mr. Xu,

Thank you for the pleasant news. I will send you a list of documents, which you have to fill for the employment here in Erlangen. Please, ask at the German embassy closest to your home city, which kind of invitation letter is needed from my side. If there any special requirements, I will send you my standard offer with indication of salary, benefits, duration of the contract and notion of the possibility of extension.

My best regards,

XX
21 August 2017 14:44
An: XX
Betreff: Decision on PHD offer

Dear Prof. Dr. XX,

After discussing with my parents and girlfriend, I am happy to accept your offer we discussed last week. Many thanks and I will prepare to go to your lab on 1st March 2018. There will be several documents I should get from you for applying visa and others. Keep in touch.

Best regards,

Hong-Gui Xu

分割线

之前约定是试用3个月(phd身份,50% TV-L13),如无意外届时将继续延长合同3年至毕业,当然外导很有意愿让我在结束试用期后申请CSC,让CSC出钱。

外导的意思应该是打算只给推荐信,但如果有必要他也可以给正式录取通知书。
问题:
1. 只给邀请信对于签证有没有影响?老婆打算试用期就跟我过去,但又担心试用期职位不稳定有一定风险,并且试用期似乎不大允许带家属?
2. 另外,我老婆只是专科学历,看了团聚签的语言要求。有提到以下情况:

在申请所需签证时,如果符合并证明以下情况之一,可不出示德语知识证明:
A. 当配偶迁居德国时,婚姻关系已经存在,且配偶作为高学历人才( 《居留法》 第
19 条)、 科研工作者( 《居留法》 第 20 条)或公司创建人( 《居留法》 第 21 条)
拥有居留许可。

因此,如果我是拿着劳动合同过去读博的,是否属于第20条的科研工作者?(原谅我这个第20条在网上检索了一番还没看到中文原文)

不知道我的理解有没有错误的地方,希望过来人帮忙提供点建议。

[ 来自版块群 德国 ] 返回小木虫查看更多

今日热帖
  • 精华评论
  • zmy0714

    我上半年办的携签,记得好像配偶要本科以上学历,就可以免去语言要求?好像有这条,记不清楚了,你可以查一下。

  • xuhonggui

    引用回帖:
    3楼: Originally posted by zmy0714 at 2017-10-26 21:49:34
    我上半年办的携签,记得好像配偶要本科以上学历,就可以免去语言要求?好像有这条,记不清楚了,你可以查一下。

    配偶本科学历之前是可以申请免语言证明,我爱人只是专科,不满足这个条件

  • 长_青

    看好你,兄弟!

猜你喜欢
下载小木虫APP
与700万科研达人随时交流
  • 二维码
  • IOS
  • 安卓